Klanten vertellen over hun ervaring bij CDC

CDC wordt door onze cliënten beoordeeld met een 8,6 en ruim 94% zou ons aanbevelen aan anderen. Veel cliënten geven aan dat na de behandeling hun leven is veranderd en dat ze veel meer zelfvertrouwen hebben gekregen.

 

 

Herkent u zich in één van deze verhalen? Zet dan nu die eerste stap en vraag een adviesgesprek aan. CDC zal vertellen hoe wij ook ú kunnen helpen!

Eric: ‘Ik ga weer vol zelfvertrouwen door het leven!’

Eric is een echte horecaman: met ruim 20 jaar ervaring weet hij wat gastvrijheid is en hoe hij dit het beste kan uitdragen. Maar bij gastvrijheid zit ook ‘service with a smile’ en dat is iets waar Eric de laatste jaren veel moeite mee had. Vanwege een zeer slecht gebit wilde Eric liever niet lachen naar de klanten die een drankje kwamen drinken. Eric had zichzelf allerlei maniertjes aangeleerd, zodat hij nooit zijn tanden hoefde te laten zien. Maar juist dat contact met mensen, maakte wel dat hij zijn werk zo graag deed. Hier moest een oplossing voor komen.

 

Klantverhaal Eric

Eric durft weer te lachen!

Over de behandeling bij CDC is Eric zeer positief. Hij vertelt dat hij zeer gastvrij is ontvangen. En als iemand dat kan weten, is het Eric wel! “Ik voel me op mijn gemak bij CDC. Het voelt als een echt familiebedrijf waar ze hun eigen klanten bij naam kennen. En dit geeft mij een zeer prettig en rustig gevoel.” Verder merkt Eric nog op dat hij erg te spreken is over de nazorg: “Een dag na de behandeling onder narcose werd ik gebeld hoe het met me ging. Ze hebben echt oog voor de cliënt bij CDC!”

 

Na 9 jaar houdingen aannemen en maniertjes om zijn glimlach niet te hoeven tonen, moest Eric wel even wennen: “Onbewust val je toch weer terug in je oude gedrag, terwijl dit echt niet meer nodig is met mijn nieuwe gebit. Eigenlijk moest ik weer opnieuw leren lachen en dat viel in het begin niet mee.” Maar als Eric terugkijkt op de periode van voor de behandeling bij CDC dan zou hij voor geen goud meer willen ruilen. Hij is helemaal blij met zijn nieuwe gebit en met kleine stapjes werkt hij aan die stralende glimlach. Eric vertelt: “Op de foto gaan vond ik nooit leuk. Nu vind ik het nog steeds moeilijk, maar ik begin er wel steeds meer aan te wennen. Wie weet krijg ik er ooit nog wel plezier in om op de foto te gaan!”

 

Eric heeft meegedaan aan het TV programma ‘Lelijke Eendjes’ op RTL 5. Bekijk hier het korte filmpje.

Meneer Melissant: ‘Ik wilde weer volop kunnen praten en lachen’

De heer Melissant had al sinds militaire dienst geen tandarts meer gezien. En eigenlijk nooit heel veel last van zijn gebit gehad. Maar, zoals meneer Melissant zelf aangeeft, zijn tanden zagen er totaal niet mooi uit: “Door angst ben ik nooit meer naar de tandarts geweest en was het niet zo best gesteld met mijn gebit. Mijn tanden waren flink verkleurd en ook nog eens afgesleten door het tandenknarsen. Ik wist dat ik er iets aan moest laten doen, maar ik was er al jaren tegenaan aan het hikken.”

 

Meneer lacht weer

De heer Melissant lacht weer volop.

De knop ging om toen meneer Melissant besefte dat hij het goede voorbeeld wilde geven aan zijn kleinkinderen: “Ik kan moeilijk tegen mijn kleinkinderen zeggen dat ze hun tanden goed moeten poetsen, terwijl mijn gebit slecht onderhouden is. Dit wilde ik voor zijn én ik wilde weer een mooi gebit waarmee ik voluit kan praten en lachen.”

 

Via een TV-commercial werd meneer geattendeerd op CDC. Het feit dat CDC narcose-behandelingen aanbiedt gaf de doorslag om een afspraak voor een intake te maken. Het intake-gesprek heeft de heer Melissant als zeer prettig ervaren: “Er wordt naar je gebit gekeken en je krijgt een helder behandeladvies en kostenoverzicht mee. Je weet meteen waar je aan toe bent. Het intake-gesprek gaf me het vertrouwen dat ik bij CDC aan het juiste adres was.”

 

De narcosebehandeling is zonder problemen verlopen. Meneer Melissant vond de rustige sfeer en de duidelijke uitleg zeer prettig: “Voor dat ik er erg in had werd ik al weer wakker met prachtige tanden in mijn mond. En in de periode daarna heb ik nauwelijks last gehad van de ingreep. Ik ben erg goed geholpen door CDC en durf nu weer zonder angst in de tandartsstoel te stappen voor de controles!”

Chantal: ‘Ik ga weer met een lach naar binnen en buiten bij de tandarts’

Chantal uit Veghel kwam ruim 3 jaar geleden bij CDC Complete tandzorg terecht met gebitsproblemen. Hoe goed Chantal haar tanden ook poetste, ze werden steeds bruiner. Niet echt een mooi aanzicht in de spiegel. Daar kwam nog eens bij dat Chantal nare ervaringen heeft gehad met haar eigen tandarts die haar vroeger behandelde.

 

Chantal is niet meer bang voor de tandarts

Chantal is niet meer bang voor de tandarts

Na het adviesgesprek werd duidelijk dat de staat van Chantals gebit zorgelijk was en ze ging meteen in behandeling. Er werd eerst geprobeerd om haar gebit nog te redden, maar na een paar jaar kwam dan toch het slechte nieuws: de behandelingen hadden geen effect meer. En uiteindelijk heeft Chantal er voor gekozen om een prothese voor haar bovenkaak te laten plaatsen door CDC. Een moeilijke beslissing, want Chantal was op dat moment 22 jaar. Ze geeft aan: “Je verwacht toch niet als 22-jarige dat je een kunstgebit nodig hebt, maar ik wilde wel in één keer van al mijn problemen af. Dus koos ik voor de meest duurzame oplossing”.

 

Chantal vertelt dat ze goed geadviseerd en begeleid is door CDC in het hele traject. “Vanwege mijn lage BMI was narcose voor mij te riskant en werd ik plaatselijk verdoofd. Dat was voor mij erg spannend, maar de mensen van CDC hebben mij goed door de behandeling heen geholpen. Ze waren zo lief voor me!”

 

Inmiddels is Chantal al weer een keer terug geweest voor een rebase, waarbij de prothese wordt aangepast naar een betere pasvorm. En ze is zeer te spreken over de nazorg van CDC: “Toen ik last had van drukpunten kon ik meteen komen en werd er tijd voor me vrijgemaakt. Ze lieten me niet gaan tot dat het goed was. Ik ga met een lach naar binnen én naar buiten en dat had ik een paar jaar geleden niet durven dromen!”

Mevrouw Soetens: ‘Mijn angst dat ik minder zou proeven was ongegrond’

Toen mevrouw Soetens ruim 10 jaar geleden bij CDC kwam, werkte ze in de wijnbranche. Ze wist dat er iets aan haar gebit moest gebeuren en dacht dat een kunstgebit de enige oplossing zou zijn. Maar ze was bang dat ze door een kunstgebit minder zou kunnen proeven: “Tijdens het wijnproeven is smaak natuurlijk essentieel en er zitten ook smaakpapillen in het gehemelte. Ik was zo bang dat ik door het plaatje van het bovengebit mijn smaak zou verliezen. Gelukkig heeft CDC met mij meegedacht en kwamen ze met een andere oplossing, waarbij ik geen plaatje tegen mijn gehemelte heb. En ik ben hier nog iedere dag blij mee. Mijn angst was dus volledig ongegrond”

 

Tijdens het afronden van het gesprek laat mevrouw nog weten dat ze het zo fijn vindt dat CDC alles meteen regelt: “Je gaat bijvoorbeeld nooit zonder tanden de deur uit. En ik vond het prettig dat ze alles met mijn zorgverzekering hebben afgehandeld. CDC biedt echt complete tandzorg en daar rijd ik graag voor naar Best!”

Meneer Bron: ‘CDC heeft alles in huis en ik kon op korte termijn geholpen worden’

De heer Sippe Bron is al sinds 2008 patiënt bij CDC. In het verleden was de heer Bron niet echt tevreden over zijn tandarts en meerdere malen zijn er behandelingen uitgevoerd die niet het gewenste resultaat opleverden. Daarnaast ontwikkelde Sippe angst voor de tandarts, omdat hij het ‘gedoe’ in zijn mond niet prettig vond.

 

De heer Bron ervaart CDC als een professioneel bedrijf waar je als patiënt op een prettige manier begeleid wordt: “Tijdens mijn zoektocht op internet vielen me meteen de vele positieve recensies op en dat trok me over de streep om voor CDC te kiezen. Vanuit Friesland is het wel iedere keer een flink stuk rijden, maar ik heb het er graag voor over.” Verder geeft Sippe aan dat hij het prettig vond dat CDC alles in huis heeft en dat je op korte termijn geholpen kunt worden: “In principe kon ik direct na het adviesgesprek al in behandeling gaan, maar vanwege mijn angst ging dit toch te snel voor me. Ik kreeg van CDC de ruimte om mijn angst te overwinnen en daarna zijn alle afspraken ingepland. Ik vond het prettig dat ze mijn angst serieus namen en dat ik altijd zelf de beslissingen kon nemen.”